"Tylko szarlatani są pewni swojej sprawy"
(Wolter 1694-1778)
Zarządzanie zakupami

W dobie silnej konkurencji rynkowej w większości sektorów gospodarki nikogo nie trzeba przekonywać o kluczowym znaczeniu sprawnego zarządzania logistyką zarówno w małej jak i w dużej firmie. 

Procesy logistyczne w przedsiębiorstwie zazębiają się z innymi procesami z niemal wszystkich obszarów działalności firmy. W związku z tym wpływają one bezpośrednio na jego dynamikę i koszty, a więc również na wyniki finansowe. 

W przedsiębiorstwach produkcyjnych i usługowo-handlowych dużą rolę odgrywa logistyka materiałowa. 

Występujące w tym obszarze procesy: 

  • obsługi zapotrzebowania 
  • obsługi zlecenia produkcyjnego 
  • zamówienia materiału 
  • zamówienia od klienta 
  • reklamacji 
  • obsługi stanu awaryjnego 

tylko z pozoru wydają się być niezależne. Tak naprawdę są ściśle ze sobą powiązane i nie można ich rozdzielić. Powiązania owe winny być przedmiotem wnikliwej analizy dla celów kosztowej, porządkowej i czasowej optymalizacji procesów. 

W obszarze logistyki materiałowej ISC oferuje swą pomoc w zakresie: 

- opracowania dokumentów regulujących procesy wyboru wykonawców w Przedsiębiorstwie:

  • regulamin komisji przetargowej
  • regulaminu udzielania zamówień
  • wzory dokumentów i formularzy występujących w procesach wyboru wykonawcy/wykonawcy zarówno dla procedur zakupowych

- analizy procesów logistycznych funkcjonujących w firmie 

  • inwentaryzacja i klasyfikacja procesów 
  • przedstawienie procesów w formie czytelnych schematów 
  • wskazanie kierunku zmian 

- optymalizacji istniejącego modelu logistycznego pod kątem: 

  • ograniczenia zbędnych czynności 
  • ograniczenia zbędnych dokumentów papierowych i elektronicznych 
  • skrócenia czasu trwania procesu 
  • eliminacji nadmiarowej informacji 
  • zapewnienia kompletności gromadzonej informacji 

- doradztwa przy wyborze systemu informatycznego wspierającego procesy logistyczne 
- budowanie centrów logistycznych dla grup podmiotów:

  • wybór asortymentu do wspólnych zakupów
  • nadzór strategii zakupowych
  • budowa modelu działalności centrum i współdziałania z podmiotami
  • analiza korzyści/koszty budowy centrum
  • harmonogram dojścia.